A collectors piece indeed...

Hejsan flickor. Igår var jag i GÖÖÖTET, dels för att söka et nytt jobb och dels för att supa mig redlös. Jag lyckades med att pricka av båda punkterna på schemat och lyckades dessutom med en sak till. Jag vet inte om ni egentligen kommer bry er så speciellt mycket, men snälla show some compassion, för jag är GLAD!

Efter att jag pratat med butikschefen Jo Carlings Kungsgatan där jag sökte jobb, bestämde jag mig för att göra stan en liten stund innan jag och Simon samt några andra skulle iväg för att fylla våra bukar med bira. Jag var ute efter en t-shirt jag sett på Tradera av märket Velour så jag stegade kungsgatan upp med hoppet stilla cirkulerandes i min dunkla skalle. Drar sedan ner på Vallgatan för att fina ytterliggare inspiration och givetvis fler butiker då jag går förbi Ragtime. En fantastiskt bra secondhand- butik endast innehållande märkeskläder. I skyltfönstret ser jag DEN... En Wrangler Blue Bell Jeansjacka. Hörs då tänkte jag, stegade genast in och hälsade på den för dagen extra söta expediten. Den magiska frågan löd: Hur mycket kostar den?
- 980 spänn kläcker hon med en för dagen extra söt göteborsk accent.
Jag tänkte i samma ögonblick; Stackars liten, Du är så jävla lurad!!!

För att delge lite info om detta fantastiska plagg så är det som sådant att till ordinariepris får man ge mellan 3500-4000 så ni kanske förstår själva hur in i helvete glad jag var över priset.
Wrangler Blue Bell kan vara det mest genuina av alla jeansprodukter du kan hitta. Det startades 1909 i USA och lever alltså kvar än idag.
Min jacka är en riktigt klassiker; En IIMJ Jacket specialmodell från 2004 som inte finns i speciellt många ex.
Jag vart så in i helvete glad, och när jag skulle betala så blev det ju bara ännu bättre. Den för dagen extremt söta expediten säger;
- 980 krono... Nej det är ju fredag idag, du får den för 880... (LURAD) -> hon då givetvis!!! =)

Tackarrrrrr.....

Ja, det var så roligt att jag till och med frågade om hon ville följa med mig och gänget ut på några bärs men hon kände sig lite krasslig och sa att det blir nog hemåt för min del. Ja ja. Det minsta jag kunde gjort hade ju varit att bjuda på två öl åtminstone. Lugna, dom kostade bara 25kr...

image39

       


/Bakken

Kommentarer
Postat av: Micke

Mäktig jacka. Jag tycker att hon verkade vara en ypperlig försäljare.:-)

2007-11-25 @ 09:32:35
Postat av: Bakken

Hon är en förebild för alla.. Visserligen säkert mycket roligare att vara kund i ett sånt läge.. Jag själv skulle förmodligen inte dra av en hundring på priset. Men hon var kanon. höll öppet en kvart längre för att jag skulle få köpa min collectors piece.
Jag hade sålt den för 3500 för den är helt intakt och den är fortfarande stel i jeanstyget samt att vecken är kvar. Til och med original seriealbumet följde med (se en av bilderna)

2007-11-25 @ 15:05:34
Postat av: Micke

Bakken: Jag är ingen jeansnörd. Du är;-).Det där med seriealbum är lite väl hardcore för mig.

2007-11-25 @ 15:15:36
Postat av: Bakken

Nej jag vet Micke.. hur som helst så är det ganska rare om man säger så!! underbart..

2007-11-25 @ 20:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0