Fri påtår

Två dagar i rad har vädret varit ytterst tvivelaktigt. Grått adderat med regn är inte en ekvation som passar mig. På vardagarna är tristessen total när vädret ballar ur, men det finns vissa undantag. Ett sådant undantag är onsdagskvällarna när ett gäng grabbar träffas för att ta den rutinmässiga fikan. Här skvallras det värre än en syjunta och det smids planer till den stundande helgen. Den innersta kretsen består av mig, Gåre, Larizone och Chrille. Chrille vistas numera utomlands och kommer inte att närvara förrän i slutet av februari igen. Gänget saknar honom. Troligen gör inte han detsamma, då han säkerligen sitter i någon brassestol någonstans i Asien och sörplar på inhemskt öl medan exotiska damer passar upp och ger honom massage av olika slag. Nog om det. Ibland dyker det även upp någon annan som vill hänga med, igår var det Krall och Bakken som hängde på.


Igår var det då åter dags för besök på ett av Karlstads mysigaste och billigaste café, det vill säga Lundbergs bageri på Rudsvägen i solstadens bästa stadsdel Norrstrand. Igår fick Sveriges bästa bullmamma för sig att bjuda hela sällskapet på kaffe och tårta. Glädjen från min sida var total då min studentekonomi inte vill riktigt samma saker som jag vill.

 

Vi åt givetvis upp tårtan och det sörplades kopiösa mängder kaffe under repet. Vare sig om fikat blev gratis på grund av Gåres fingerfärdiga handlande bland damerna eller om det var pappa PYL:s enorma kontaktnät spelar egentligen ingen roll. Gesten från föreståndarinnan var vacker och den värmde rejält i den alltmer mörkande onsdagskvällen.

 

/Micke


Kommentarer
Postat av: gåre

lutar nog mer åt min fingerfärdighet hahaha

2007-11-29 @ 16:53:13
Postat av: Krall

Förbannat gott kaffe..

2007-11-29 @ 17:21:48
Postat av: Micke

Förbannat trevligt sällskap...

2007-11-29 @ 17:38:06
Postat av: Bakken

Allt var ju som man säger, PERFEKT... Förutom Gåres Hybris vill säga!!

2007-11-29 @ 20:44:15
Postat av: gåre

men va faan vadå hybris, var tacksam istället du...

2007-11-29 @ 22:27:03
Postat av: Micke

Precis, charmigare kille än Gåre får man leta efter.

2007-11-29 @ 22:33:12
Postat av: Bakken

jo men visst.. jag är nog den som är mest tacksam då jag bara gled in på ett bananskal.. Sen är det ju skönt att han kan charma någon när han inte lyckas med någon i sin egna ålder.. jag har en crush på min tandläkare jag!! haha

2007-11-29 @ 23:25:05
Postat av: Bakken

Micke: Har du nåt tips på hur man mjukar upp ett par DR M. kängor??? jag diggar inte den där lilla skarven som är på ovansidan.. fan vad ont den gör emellanåt!!

2007-11-30 @ 01:31:00
Postat av: Micke

Smörj in dom med skokräm. Annars finns inga genvägar, det är bara att gå och gå. Efter ett par veckor är dom mjuka och lena...

2007-11-30 @ 10:28:15
Postat av: gåre

du är så osmidig bakken, tror du ja tycker de söj å inte kunna charma någon i min ålder eller????

2007-11-30 @ 16:58:20
Postat av: Bakken

Gåre/ Jag är inte allvarlig, som vanligt.. Du kan charma precis vem som helst, och du gör det dessutom.. Men du har ingen ryggrad vilket medför att du inte tror på det själv.. Du är väl en av de charmigaste killarna jag känner..

Så det så!!

Micke/ Tack ska du ha för tipset.. Men den där sömmen som befinner sig mellan plösen och framdelen är ju åt helvete asså!!

2007-11-30 @ 19:25:42
Postat av: Roland

Cheers boys, drinking all up, fill upp you glasses we will never stop...........

2007-12-01 @ 04:25:02
Postat av: Micke

Rolle: Tölig äggspyan klassiker

2007-12-01 @ 09:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0