KickOff'07 by Carlings

Jag skippar hela delen med att vi flög och allt detta...

KickOff'en ägde rum i tropiska Alvik, en liten härlig förort till vår kära hufvudstad!!!
Den tropiska värmen lyste dock med dess frånvaro, så skinnjackan kanske var ett dåligt resultat ändå.
Jag trodde inte på största allvar att detta skulle kunna överträffa mina återbesök i Karlstad gällande fylla. Men ack så fel jag hade.
Jag sitter här kl.22.45 och tar en sen återställare... Jag nyktrade till.. eller ja, min fylla byttes ut mot bakfylla någon gång efter 13 i förmiddags.
Igår var det visningar i högt tempo och märken från Diesel till vårt egna These glory days visade upp sina höskollektioner, vårettan samt vårtvåan. Sen när vi besökt alla ställen utom två så började våra kära leverantörer ställa fram ölbackar för att komplettera upp de redan existerande chips-, godis- skålarna. Vi befann oss just då hos Frank Dandy där jag på en ynka kvart hällde i mig fyra Budweiser... En bra kväll skall ha en bra start tyckte jag..

Jag och min "roomie" Simon gick runt hos alla leverantörer och plockade åt oss öl som vi lade i Evve's väska, för att sedan ha förfriskningar på rummet. Där det i sin tur stod en varsin miniatyr-whiskey-flaska ála JD serverad.

Som ni förstår blev min start på denna kväll helt lysande och jag höll tempot uppe skall ni veta och när Kompassen-butiken gick upp på scenen för att inkassera en pokal för bästa försäljning skulle jag glatt upp på min stol för att hylla mästarna från GBG. Detta slutade med att stolen försvann och jag föll handlöst i golvet...

... Detta var startskottet för en kväll som kan sammanfattas med en låttitel författad min käre vän Håkan Hellström...
... Ramlar
När startskottet gått av höll jag formen uppe och:

Ramlade när jag sprang efter Carro mot hotellet; Snubblade i full fart på en trottoarkant och föll handlöst pladask på bakken :)

När jag kommit på benen och Carro hjälpt mig in i hotellets foajé och bett mig vänta lutade jag mig mot en vägg och sedan svartnade det. Jag vaknade upp av att lobbyisten slår mig på kinderna för att väcka mig ur min tillfällig dvala. Det visade sig att jag hade säckat ihop på en fin plastskylt som idag såg ut som direkt avfall.

När jag sedan en stund senare skulle upp på rummet fungerade inte kortet, VARFÖR INTE NYCKEL??? så jag bestämde mig för att besöka min polare och hjälte nere i lobbyn igen för att inkassera ett nytt. Han försökte förklara för mig att det var ett Silja Line-kort.... VA? jag hittade givetvis mitt rumskort till rum, 344 på Scandic Alvik.. Men det är skitsamma. För hur i hela helvetet hade ett Silja Line-kort hamnat i min kortplastficka?? Jag har aldrig ens sett en Färja tillhörande ovanstående bolag... Jag kom hem i alla fall och däckade i min säng, som i morse var blodig av alla mina skrap, och mannen jag skulle vakna upp bredvid var borta....

 Det kommer mera!

/BAKKEN

Kommentarer
Postat av: N

Oj, vilken händelserik helg. Tvärtemot min.

2007-11-12 @ 17:11:51
Postat av: Svärd

Låter som en finare helg mister B. Förövrigt va far din o camilla på Freden för en finare middag igår kväll. Föröker pressa ur honom ett namn för tränarposten i SIF men locket på...fixa det!

2007-11-12 @ 19:01:35
Postat av: Bakken

Skall höra mig för.. jag hade dock ingen aning om att Jonas skulle ge sig?? Är detta möjligt.. Det kanske vore på tiden att Jan Tillman och Sir. Bo ger sig in i leken igen efter deras fantastiska framgångar på det glada 80-talet då vi alla föddes (nästan inte Svana). Men det är klart. heter man Bo Bakken och har svårt att berömma Hleb efter hans höst i AFC så kanske man inte skall ge sig in i den moderna fotbollskonsten igen.. Mäktigt par dock :D

2007-11-13 @ 00:56:51
Postat av: Bakken

För övrigt så var helgen jävligt bra.. Hur ofta kraschar man in i skyltar, totalförstör dem och kommer undan med det, trots att receptionizta är framme och får liv i en alldeles för packad kropp för att ens ha en tanke på ångest.. Skall tilläggas att innertak-plattorna på våning 4, på Scandic Alvik inte befann sig där de skulle speciellt långt in på natten.. Detta var dock inte jag skyldig till.. I morgon kommer en smaskig uppdatering av allt eftersnack som pågått.. Detta innehållande pungslickeri av män bland annat!! missa inte dé!! som Chris Härenstam hade sagt..

2007-11-13 @ 00:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0