The Poodles - Sweet Trade

Album: "Sweet Trade" med The Poodles.
Musikstil: Rock för den stora massan.

 

image20


Hårdfakta:
Antal låtar: 12 stycken.
The Poodles, är inte det töntigaste bandnamnet någonsin? Troligen är så fallet. Bandet består av Jacob, 2*Pontus och någon som heter Kicken. I sin begynnelse var de ett coverband och jag tycker det är kul att hårt jobb leder någon vart. I min forna privata blogg skrev jag en gång såhär om Pudlarna, "Ett tips till er är att starta ett coverband, lira på logdansen, bli pappaledig och börja spela på trav. Jag. Kan. Inte. Ta. Er. På. Allvar.". Men som sagt, en man är inte en man om han inte kan ändra sig.
Hur är låtarna: Radioanpassat är nog en ganska bra förklaring.

Kommentarer: Här kommer en till recension av den tvivelaktiga Svana och än en gång kastar han sig naken mot vargarnas hungriga käftar. Visst, här har vi ett band som står på tungan i kommersialismens käft och håller på att trilla ner i magen, men sätt er själva i deras situation. Jag skulle till exempel kunna sälja Gåre för en mindre summa pengar till en bulgarisk kulstötarkvinna en månad. Där han skulle ställa upp som älskare, plocka potatis, vaxa hennes rygg. Tillbaka till själva recensionen så är vissa av låtarna klart vänliga för mitt döva musiköra.


Kuriosa: Det var tidigt 2000-tal och jag och mitt fruntimmer Nicole var på den lokala köttmarknaden Arena för att svinga både ben och bägare. Ett band var där, iförda de tajtaste spandexbrallorna jag sett, de framförde feta rockklassiker, bandet hette The Poodles och de var kungar den kvällen. En av de sista låtarna var Bob Dylans smällfeta hit "Knockin´on heavens door", och givetvis dansade jag och Nicole tryckare. Självklart hade jag mina händer på hennes rumpa, ni vet så där femteklassigt. Mitt i låten fick jag en svettig handuk i ansiktet. Det var sångaren Jacob som kastade ut den, troligen var målet en söt tjej, men istället hamnade den på en ganska fulltankad Mikael. De tre brudarna som stod bredvid mig tindrade med sina ögon och en blond tjej fick handuken. Jag och pudlarna go way back som man säger i staterna så att säga.


Bra låtar: "Seven Seas", "Streets of Fire" och "Band of Brothers" sticker ut.


Betyg: image6image6image6 av image6image6image6image6image6


/Micke

 


Kommentarer
Postat av: Nadja

The poodles känns som att dom borde åka tillbaka till 80-90 talet och göra musik igen ;-)

2007-11-02 @ 09:03:46
URL: http://sweetladysoul.blogg.se
Postat av: Micke

Nadja: Finns en liten poäng där. Men både du och jag vet att det inte går att åka tillbaka i tiden;-)

2007-11-02 @ 09:08:08
Postat av: Sanna

Vet faktiskt inte vad grejjen är med uniform egentligen. Jag har inte varit myckte för det annars. Men sen dejta jag en kille som är polis så nu är det väl inprintat i hjärnan på en.. på gott och ont ;)

2007-11-02 @ 09:35:01
URL: http://www.miss0.blogg.se
Postat av: Bakken

Ja, du Micke.. Vet inte om det bara är för att jävlas den här gången.. men poodles, en trea av fem går inte riktigt hem.. återigen ett ´band som är otroligt kul att uppleva live (mot att man är lagomt förfriskad det vill säga) men på skiva.. ack.. Jag minns att "kicken" en gång sa till mig att jacob sjöng skiten ur sebastian bach.. MEN NEJ.. det gör han faktiskt inte...

Ett av mina starkaste minnen är när ovanstående dunkar låten Jump av Van Halen och Jacob drar sina löjliga grab-hopp istället för Lee Roth's Fame-hopp.. Då är det miserabla nere i den djupt miserabla avgrunden.. Skönt band dock och låten med stormare är faktiskt helt ok.. Men jag tar Poodles på ungefär lika stort allvar som Tenacious D. Frågan är om jag inte tar Kyle Gass och Jack Black på större allvar...

2007-11-02 @ 18:43:38
Postat av: Bakken

För övrigt fick jag det att verka som att Jacob eller "Dan Spandex" som han en gång hette på alla ljuva affischer som prydde Drottninggatan i KD, skall vara en dålig sångare.. Det är han verkligen inte.. Han är poodles behållning för han är verkligen skitduktig.. Men sjunga skiten ur Bach.. Det har han aldrig gjort..

2007-11-02 @ 18:46:29
Postat av: Micke

Ja, du Bakken...Vet inte riktigt om jag bryr mig. Jake har en pipa. Lycka till med din sångkarriär btw;-)

2007-11-02 @ 18:48:15
Postat av: Bakken

Jag kan inte mäta mig med Jacob men det har jag aldrig sagt heller.. jag är nog mer som en blandning av Pete Doherty och Iggy Pop..

2007-11-02 @ 19:31:08
Postat av: Thorén

En av höjdpunkterna i veckan är när du lägger upp dina recensioner Micke!
Mkt uppskattat från min sida, sluta inte :)

2007-11-02 @ 20:01:13
Postat av: Bakken

Jag gillar det också.. Det håller min dator varm..

2007-11-03 @ 01:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0