Whoops, I OD´d

Lugnet har verkligen lagt sig på Skogsvallen. Igår var det utgång och detta är trolgitvis den primära orsaken till tystnaden. Som en av de drivande jyckarna tar jag på mig att göra en kort tillbakablick på vad som hände.

Den ursprungliga planen var att ett jävla gäng skulle inta Blue Moon Bar och käka gratis buffé. Detta sket vi i efter ha sett kön på cirkus 100 meter. Nicke C sa att det var afterwork, billig dessutom, på Biljard 9:an. Givetvis var inte så fallet. Ett par öl sänktes och vissa i gänget dreglade åt flickorna som hade för tok för fula pojkvänner för sitt eget bästa. Klockan 18:00 stängde Skogsvallens favoritaffär och vi styrde kosan dit. Här splittrades gänget, en kort tid kan påpekas. Jag, Svärd och Chrille tog 4:ans linje till Kyrkogårdsallén, Gåre och Nicke C tog givetvis taxi och Sarre och Joe tror jag gick.

Efter att alla åter hade samlats beställde vi pizza. Vi hade ju trots inte käkat på grund av ovan nämda kö. Pizzorna som vi betällde var Azteka, Banana, Athen och Indiana. Efter pizzan blev hela gänget väldigt degiga. Då kom Svärd på den briljanta idén att spela hetsdrickande kortspel. Efter cirkus 20 minuter av detta blev det ett rejält drag. Som pricken över det berömda i:et satt jag på feta hits av artister som bland annat bestod av Björn Rosenström, Cyndi Laupers, D.L.K och den briljanta Magnus Uggla.

Strax innan midnatt begav sig gänget till centrum. I vår vana trogen spliddrades delar av gänget, men den stora massan begav sig till det obskyra tonårshaket Arena. Vi hade faktiskt väldigt roligt. Vad hände?
  • Chrille och en gammal kändis vid efternamn Fryk spelade Black Jack. Roligaste var att de inte spelade för egnapengar utan tog kort åt andra spelare. Detta var inte populärt. Anledningen till att de valde just det borden för sina bus var, enligt duon, att Croupiern hade "osannolikt" stora bröst.
  • Jag van hundra spänn åt Svärd på Jack Vegas. Detta tackade han genom att bjuda på en bärs. Givetvis populärt i mina ögon.
  • Samma Svärd fick även rivmärken på bröstet, vilket ledde till blodvite, efter att ha nobbat en tjej som drog raggningsrepliken "Vill du ligga med mig". Svärd har det verkligen tufft på brudfronten..

Givetvis dansades det en även en hel del. Discjockeyn luktade förövrigt väldigt mycket salami. När stället skulle stänga så var vi mogna att knö oss före i garderobskön. Efter en snabbuppsamling på Kungsgatan begav sig stora delar av skaran mot Norrstrand. Sarre gick hem till sig och Joe följde med, troligen hade de skön sex resten av natten medan de lyssnade på fotbollslåtar och sjöng kommunistiska kampsånger.

Jag, Chrille, Nicke C och Gåre gick till Statoil och köpte lite käk. Jag valde en raggarballe och en rostbiffsmacka. Mackan var den torraste i mannaminne, ett tips är att inte köpa den. Vi skiljdes åt för att stämpla in och bege oss till våra nattliga drömmar där paradiset finns. Innan jag somnade tog jag tog jag ett stort glas vatten med tre stycken Resorbtabletter, allt enligt Chrilles goda rekomendation. Jag vaknade klockan 10:00 med ett humör som var strålande och kände ingenting efter gårdagens bravader. Chrille är min nya idol och antibakisgroggen som innehåller tre tabletter och en liter vatten har jag döpt till Chrille Silver.

Ha en trevlig kväll!

/Micke

Kommentarer
Postat av: Joe Hill

En intressant resumé från fredagskvällen. Att sanningshalten skiljer sig åt eroende på vem som sett vad är ju naturlig. Skönt sex kan således härmed dementeras å det grövsta. Kommunistiska kampsånger är däremot detsamma som syre...

Jag hade gärna läst en ögonvittnesskildring av dels "Herr Törnrosa krall", samt en av "killen med tighta jeans och darav utsatt för snuttrakasserier" dvs Gåre...

2007-11-04 @ 02:40:03
Postat av: SebbeS

alltid lika kul att lasa om vad ni hittar pa for hyss dar hemma. Saknar helgerna med grabbarna ibland har nere sa far bli en rejal fest helgen nar ja kommer hem for jag ar jue bara hemma en helg innan ja sticker upp till salen.

2007-11-04 @ 15:41:00
Postat av: Thorén

hehe... chrille silveralltså? nice, den blir å testa nån dag!

2007-11-04 @ 19:18:54
Postat av: Bakken

Favvoaffären är så himla bra.. man hittar alltid något som blir perfekt till helgen..

2007-11-05 @ 18:02:42
Postat av: Krall

Inte mitt fel att personalen på nian är lata som tåva och inte orkar styra upp en afterwork som dom hafft förut.. svårt o ta betalt för en och dela ut två..?

2007-11-05 @ 20:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0