Hyllning till onsdag #2

Kan inte annat än rida vidare på Gåres våg av hyllningstal till lill-lördagar. I folkmun kallat onsdagar.
Onsdagar är den dag veckan vänder och går åt rätt håll. Ångesten från föregående helg börjar så smått släppa och man kan mer och mer börja rikta fokus mot kommande helgs eskapader. Undertecknads planer för helgen är dock i skrivande stund fortfarande något oklara. Finns två olika alternativ:

1. Att för en gångs skull skippa det hetsiga drickande som börjar direkt man kliver innanför dörren på fredag eftermiddag, och istället satsa på en lugn fredagkväll med något gott vin, lite ost och kex och kanske en lättsam rulle. Lördagen skall sedan tillbringas i goda vänners lag med stryktipskupong och engelsk ligafotboll. Måste bli hos en vän då jag för tillfället har min digitalbox på lagning. Du ställer väl upp Samuel? En lite finare bild kanske gör susen. hehe

image22




2. Att i vanlig ordning redan torsdag kväll börja fundera på hur många dussin Bright som kan tänkas gå åt detta veckoslut. Hela fredagen sitter jag sedan och laddar och peppar i min lilla varubuss (denna fredag styr jag kosan mot metropolen Säffle). Slänga sig i bilen direkt efter jobbet och åka till bolaget och sedan till ytterligare en fredagsrutin; solariet. Sedan leva resten av helgen i ett konstant rus av Sex, Drugs and Rock N.


Just nu lutar det nog faktiskt åt alternativ numero uno. Om jag sedan har karaktär och självdisciplin nog att hålla mig till det alternativet återstår att se.

För att återgå till min hyllning av onsdagen så har den sedan jag kom hem från jobbet ägnats åt att ta hand om mig själv. Toast, film, kaffe, nattmacka och en starkpils. Lite krydda på moset är sedan att få avsluta dagen med att blogga in sitt andra avtryck på denna sajt. Det kallar jag fin onsdag-kväll det.
Det har med andra ord varit en bra dag.
Den enda plumpen i protokollet är alla de fjortis-gäng med urtvättade mjukisbrallor jag sett under min tur till Torsby-Sunne under dagen. Jag blir fan bara mer & mer förbannad för varje nytt gäng jag ser med denna vedervärdigt fula utstyrsel. Tjejer! - Om ni ska ha ha mjukisbrallor på er, så se för i helvete  till att inte ha ett urtvättat/solblekt par på er. Det här har legat o grott mer och mer för varje dag i mig och hamnar snart i listan över Kristoffer Svärds irritationsobjekt, kategori 1A. 

Nej nu är det dags för bingen. Imorgon ska det kollas på potetiell ny lya.

Sov gott alla SH:are! Jag älskar er! MÅ DE HATA OSS, BLOTT DE FRUKTA OSS!


You´ll Never Walk Alone! 
/Svärd

Kommentarer
Postat av: chrille

ett mäkta inlägg må ja säga svärd, men detta me nr uno. blir ju inge me det. har redan planerat att de blir arena på fredag igen :D:D så bara o rycka upp sej. puss.

2007-11-01 @ 01:33:53
Postat av: Bakken

Svärd jag är återigen förbryllad och du livar verkligen upp stämningen här nere i knalleland.. nu förstår jag varför köpcentret kallas knalleland.. coolt.. hehe.. hur som haver så har jag startat en hatobjekt topic på vår "andra" hemsida! där får man skriva av sig om man vill.. den kallas för klagomuren.. kör hårt...

ps. ska tjejer ha mjukisar så skall det vara ROCKY-grå-lagomt-tajta-mjukisar.. Definitivt inte TORSBY-IF-alldeles-för-stora-och-urtvättade-äckel-mjukisar!!

natti gott folk natti!!!

ps2. ser att Chrille och Gåre styrt av Borås till helgen.. De va ju roligt att en fick veta någonting... var ju roligt att man får läsa det på SH's kommentarersida!!!

2007-11-01 @ 02:04:36
Postat av: Joe Hill

Storslaget, vilket högt snittvärde killen håller på sina skriftliga bedrifter hittills, stort Svärd!

Sedan en tanke angående fjortisar i mjukis-trainers. Unga arbetarkids som inte kan finasiera klädinköp med pappas pengar brukar ha tendens att nyttja träningsställen från lokala idrottsföreningen flitigt, vilket kan förklara den överdrivna förekomsten av dessa "mysisar". Men som vi alla vet har 9 av 10 taskig smak i den åldern, och rätt vad det är inser även de hur det går till att välja rätt utstyrsel efter gällande förhållande. Ingen klass, bara stil. :)

2007-11-01 @ 02:06:23
Postat av: Bakken

STUPRÖR STUPRÖR!!!! Diesel Thanaz, Diesel Thanaz hej hej.. Pappas plånka, pappas plånka hej hej!!!

2007-11-01 @ 02:08:54
Postat av: rock roland

ser att du lyckats få tag i en gammal klassiker. den är från min käre arbetskamrat, där jag satt en semptember natt och drack vodka från sovjet tiden.

2007-11-01 @ 04:04:40
Postat av: Micke

Svärd för fan. Ställ upp för kollektivet och köp dig en back nu på torsdagskvällen. In med den i kylen.

Chrille: Arena är underskattat (säger jag nog inte bara för att jag kommer in gratis...)Hoppas gårdagens bulle smaka mumma. Eller du kanske köpte en chokladboll, en Beyoncebrun så att säga;-)

2007-11-01 @ 11:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0