Stressigt men riktigt trevligt, sen blev det Söndag...

Efter att man smält alla intryck och händelser i helgen är det väl dags att skriva av sig lite.
Det var med ett leende på läpparna jag klev upp ur sängen på fredagen eftersom jag visste att en kul helg var på ingång. Sista dagen på jobbet innan 2 månades semester och jag bara åkte runt i min truck och njöt av tanken, samt retades lite med mina arbetskamrater för att de ska vara kvar på samma gamla trista lager hela hösten och vintern. Slutade jobbet vid halv 8 på kvällen och då började stressen, först skulle jag möta upp min käre vän David och göra ett besök på den lokala pizzerian innan det vara dags att börja ladda upp för kvällens bravader. Halv 9 knäpps i alla fall den första ölen upp (vilket är alldeles för sent), vattenpipan kommer fram och vi skulle försöka hinna med att göra oss lite fräschare innan bussen in till stan gick klockan 5 i 10. Vi lyckas givetvis missa bussen med cirka 10 sekunder och får snällt promenera hemåt igen för att vänta på nästa buss.
Väl hemma igen bestämmer vi oss att ta en taxi istället för att hinna med att kika in på en förfest en liten stund istället för att dra direkt till krogen, sagt och gjort, 20 minuter senare än beräknat och 289 kronor fattigare anländer vi till förfesten hos min bror där vi snabbt inser att vi är väldigt nyktra jämfört med resten av sällskapet. Det bär ganska snart av till Nöjes där jag och David parkerar ett tag i baren för att komma ikapp de andra och sedan är resten lite suddigare.
Kvällen avslutas med en något nervös svarttaxiresa hem då killen som körde kunde typ 3 svenska ord (tror han sa nåt om att han vart i Sverige ett par månader bara) och tog mig lite obehagligt på låret när han försökte prata med mig.

Lördagen började med en trip in till staden för att införskaffa mer alkohol, lämna av vattenpipan hos Svanadona och visa upp lite av vår vackra stad för David. Som vanligt tog allt för lång tid och vi får hetsäta helgens andra pizza för att hinna hem och duscha och så innan de var dags att möta upp med SH. Resten av kvällen kan ni redan. Dock dyker gårdagens svarttaxichaufför upp för att återigen erbjuda sina tjänster genom att endast säga "-Tjena kompis!" och sedan stirra på mig och le lite förföriskt mot mig, jag tackar denna gång vänligt men bestämt nej och hittar en betydligt stabilare chaufför hem för kvällen.

På söndagen var bakfylla och fotboll inplanerat, bakfyllan uteblev dock så endast fotboll återstod på programmet. Åkte med David till Karlskoga eftersom det ändå var på vägen hem för honom och vi lyckades imponerande nog hitta till platsen för slaget relativt enkelt. Matchen sen blev som ni alla redan vet en stor besvikelse, mycket tack vare utvisningen och straffen i 5:e minuten. Det kunde mycket väl ha blivit en helt annan match om det inte vore för den situationen eftersom jag tyckte ändå att Skattkärr stundtals spelade riktigt bra trots en man mindre och ägde mycket boll. Men inte nog med att de förlorade matchen och missade direktuppflyttningen. Kvalspelet kommer hålla på en bra bit in i Oktober och därmed nästa käftsmäll för min del. Min tilltänkta reskamrat och tillika högerback i Skattkärrs IF ringde på måndagen och meddelade att han inte kommer åka med mig till Bangkok på fredag utan att ja får åka själv. Han ska tydligen ställa upp för klubben och stanna hemma och spela kvalet och kommer därför inte ner till Asien förän en bit in i november istället. Tråkigt som fan tycker jag såklart och drygt att resa själv men som tur är har jag folk där nere som möter upp mig på flygplatsen i Bangkok i alla fall.

Sammanfattningsvis en jävligt lyckad Fredag och Lördag trots lite för mycket snabbmat och stress, Söndagen och Måndagen var dock inte alls roliga trots att jag undkom bakfyllan.

//SebbeS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0